بی‌تفاوتی و موضع عجیب فکری درباره وضعیت میلیچ! 
بی‌تفاوتی و موضع عجیب فکری درباره وضعیت میلیچ! 

بی‌تفاوتی و موضع عجیب فکری درباره وضعیت میلیچ! 

کم خبر/ هرویه میلیچ مدافع کروات استقلال چند ساعت پس از دیدار دربی سرخابی که 22 دی ماه برگزار شد شبانه ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد. دلیل این اتفاق به گفته عضو هیات مدیره باشگاه استقلال عدم پرداخت مطالبات میلیچ و اخطار او به باشگاه و پایان مهلت برای پرداخت مطالبات معوقه بود اما برخی اصرار داشتند سفر ناگهانی میلیچ را مسائل فنی و عدم اعتقاد محمود فکری به این بازیکن اعلام کنند. مصاحبه میلیچ هم پس از رفتن به کرواسی نشان می داد دلخوری او از کادرفنی است و نه مسائل مالی چرا که اولین بار نبود که پرداخت های میلیچ با تاخیر مواجه می شد. میلیچ در توضیح تصمیم ناگهانی اش برای ترک استقلال و ایران گفته بود: از آنجا که متوجه شدم تیم به من نیازی ندارد، تصمیم گرفتم استقلال را ترک کنم. در واقع جدایی من به‌خاطر مسائل فنی بود نه مسأله دیگری.با وجود این اظهارنظر صریح و شفاف میلیچ، محمود فکری مقابل آن موضع گرفت و گفت: اگر باشگاه دستمزد دو ماه هروویه میلیچ را پرداخت کرده بود، آیا می توانست ایران را ترک کند؟ فرض کنید دستمزد او کامل پرداخت شده بود و من حتی او را روی سکو می گذاشتم و حتی از تمرین محرومش می کردم. آیا او بازهم از ایران می رفت؟ پاسخ این سوال کاملا روشن است. خوب است که خود دوستان هم اعلام کردند که میلیچ قبل از ترک ایران به آنها نامه اخطار داده و بنابراین اینکه بحث ترک ایران از سوی او به مسائل فنی ربط داده شود، واقعا نادرست است. 

در این سه ضلعی گیج کننده هواداران استقلال نمی دانستند حق با کیست و چه کسی راست می گوید! البته با توجه به سابقه مدیریت باشگاه در برخورد با موارد مشابه از جمله آندره آ استراماچونی خیلی ها حق را به میلیچ دادند و باشگاه و کادرفنی را مقصر این اتفاق قلمداد کردند. با این حال آنها برای از دست ندادن یک بازیکن با کیفیت از یک سو و نگرانی از ترس ایجاد یک پرونده دیگر علیه استقلال در فیفا از سوی دیگر خواهان بازگرداندن میلیچ شده اند و بارها این خواسته را در فضای مجازی یا کامنت برای سایت باشگاه با مسئولان در میان گذاشته اند. تصور می شد مدیریت باشگاه به خواست هواداران احترام بگذارد تا دیگر ماجرای استراماچونی و شکایت و غرامت سنگین او تکرار نشود اما ظاهرا کسی در باشگاه به میلیچ و برگرداندن او فکر هم نمی کند چه برسد به اقدام عملی! اگر چنین نبود حداقل باید سرمربی تیم در جریان موضوع قرار داشت اما محمود فکری سرمربی استقلال در پایان بازی با سایپا وقتی با این سئوال مواجه شد که آیا «هرویه میلیچ» به استقلال باز می‌گردد یا خیر  با خونسردی خاصی جواد داد: از میلیچ خبر ندارم.این جواب کوتاه با اینکه فکری را از ادامه سوال خبرنگار نجات داد اما در فضای مجازی جنجالی به پا کرد! اینکه سرمربی تیم از بازیکنی که فعلا اسمش در لیست تیم است بی خبر است یا خود را به بی خبری می زند نه تنها سرمربی تیم را تبرئه نمی کند بلکه او در مظان اتهام قصور و لج بازی با میلیچ یا باشگاه قرار می دهد! چرا سرمربی تیم نباید در جریان وضعیت بازیکنی باشد که برای بازگشت چراغ سبز نشان داده است آن هم در شرایطی که جناح چپ استقلال در غیبت او و با عملکرد ضعیف محمد نادری به شدت لنگ می زند؟ اگر حتی مسئولان باشگاه بی تفاوت و بی خبر باشند فکری به عنوان سرمربی تیم باید باشگاه را برای مشخص کردن تکلیف میلیچ تحت فشار قرار دهد نه اینکه بگوید از او خبری ندارم! این جواب کوتاه فکری شاید یک معنی بیشتر نداشته باشد و آن عدم تمایل سرمربی تیم به حفظ میلیچ به هر دلیلی است که فعلا نباید فاش شود! البته حجت نظری عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان جلسه هیات مدیره درباره میلیچ توضیحات کوتاهی داد و گفت: میلیچ با قراردادی جدید به استقلال برمی‌گردد با این حال هواداران چندان به موضوع خوشبین نیستند چرا که فصل گذشته هم همه مسئولان باشگاه از مدیرعامل تا نگهبان درباره بازگشت استراماچونی اطمینان داده بودند اما چنین نشد و فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید هدایت استقلال را بر عهده گرفت.

همچنین ببینید

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

ایرنا : غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تکمیل توافق آتش‌بس در غزه است.